جنایت صهیونیست‌ها در مدارس آوارگان غزه-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

جنایت صهیونیست‌ها در مدارس آوارگان غزه

در ۱۰ روز گذشته رژیم اشغالگر با هدف وادار کردن ساکنان غزه به فرار و ترک این منطقه بر روی بمباران مکان‌هایی همچون مدارس و اردوگاه‌ها تمرکز کرده است و این موضوع به وسیله یکی از رهبران جنبش حماس تأیید شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۱۵۰

جنایت صهیونیست‌ها در مدارس آوارگان غزه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ارتش رژیم اشغالگر قدس از آغاز جنگ غزه غیرنظامیان را هدف حملاتش قرار داده که به شهادت نزدیک به 40 هزار غیرنظامی منجر شده که بیشترشان کودکان و زنان هستند. همچنین تاکنون بیش از 90 هزار نفر مجروح و نزدیک به 10 هزار نفر دیگر مفقود شده اند.


آنچه در جنایت جنگی صهیونیست ها جلب توجه می کند، تمرکز اشغالگران به ویژه در روزهای گذشته بر هدف قرار دادن مراکز پناه دادن به آوارگان است، زیرا ارتش صهیونیستی تاکنون ده ها قتل عام انجام داده و جان هزاران فلسطینی را گرفته یا مجروح کرده؛ همانطور که در قتل عام المعمدانی، رفح و سایر قتل عام ها در مناطق پناهگاهی غزه اتفاق افتاده است.

طبق آمار منتشر شده به وسیله دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه، قتل عام رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین به شهادت بیش از 100 غیرنظامی و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شد


از اواسط مردادماه سال جاری اشغالگران صهیونیست تقریباً 13 مرکز پناه آوارگان غزه را بمباران کرده است، جایی که در آن ده ها هزار غیرنظامی سکونت داشتند، اما هدف اشغالگران قرار گرفتند؛ مشابه جنایت هولناکی  که روز شنبه در مدرسه التابعین واقع در نوار غزه رخ داد.

 
جنایت سحرگاهی

بامداد شنبه 10 آگوست، زمان جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه آوارگان بود و موشک های رژیم اشغالگر صدها آواره را در حالی که در مدرسه التابعین در محله الدراج واقع در شرق نوار غزه مشغول خواندن نماز صبح بودند، غافلگیر کرد.


طبق آمار منتشر شده به وسیله دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه، قتل عام رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین به شهادت بیش از 100 غیرنظامی و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شد. شاهدان عیننی گفتند، بمباران مستقیم نمازخانه مدرسه به از سوختن اجساد و مجروح شدن افراد دیگر منجر شد و صحنه ای غم انگیز رقم زد که خشم گسترده مجامع بین المللی را برانگیخت.


ارتش رژیم اشغالگر در ابتدا مدعی شد، اعضای حماس را هدف قرار داده بود، اما دفتر اطلاعات دولتی غزه تأکید کرد، اشغالگران در داخل مدرسه قتل عام کردند و به طور مستقیم آوارگان را هدف قرار دادند. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس جنایت شنیع مرتکب شده به وسیله رژیم صهیونیستی را علیه آوارگان مدرسه التابعین محکوم و تأکید کردند، جنایت انجام شده به منزله چالشی برای قوانین بین‌المللی است و از جامعه بین‌المللی می‌خواهند به آن پایان دهند و جنایاتکاران و عاملان جنایت پاسخگو باشند.


جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از تصاویری که در مدرسه التابعین غزه پس از حمله رژیم صهیونیستی گرفته شد، وحشت زده شدم. رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر دست کم 10 مدرسه را بدون هیچ توجیهی هدف قرار داده است.


به عنوان بخشی از پیامدهای این جنایت، الجزایر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سه شنبه هفته جاری جلسه اضطراری و علنی برای بحث درباره این جنایت برگزار شود.


این جنایت در حالی انجام شد که پنجشنبه گذشته نیز اشغالگران صهیونیست جنایت دیگری علیه آوارگان نوار غزه رقم زدند و در آن حادثه ده ها نفر شهید و زخمی شدند. منابع پزشکی اعلام کردند، در بمباران مدارس الزهرا و عبدالفتاح حمود در محله الدراج واقع در شرق غزه 16 غیرنظامی شهید و نزدیک به 30 نفر دیگر زخمی شدند.


در آن زمان محمود بصل، سخنگوی دفاع غیرنظامی غزه گفت: اشغالگران می‌خواهند این پیام را به ساکنان برسانند که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.


این در حالی است که ارتش رژیم اشغالگر به هدف قرار دادن دو مدرسه اعتراف کرد و بار دیگر بهانه آورد حمله به مرکز فرماندهی حماس انجام شده بود. جنبش حماس بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.

رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر دست کم 10 مدرسه را بدون هیچ توجیهی هدف قرار داده است


چهارم آگوست نیز اشغالگران دو قتل عام جداگانه علیه آوارگان دو مدرسه ای که هزاران آواره را در محله النصر واقع در شمال غربی نوار غزه نگهداری می کرد، مرتکب شدند. طبق آمار خبرگزاری آناتولی، هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور مستقیم مدارس حسن سلامه و النصر را هدف قرار دادند که به شهادت 25 غیرنظامی و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد که بیشترشان کودک بودند.


هدف قرار دادن مراکز سرپناهی

در 10 روز گذشته رژیم اشغالگر با هدف وادار کردن ساکنان غزه به فرار و ترک این منطقه بر روی بمباران مکان‌هایی همچون مدارس و اردوگاه‌ها تمرکز کرده است و این موضوع به وسیله خلیل الحیه، یکی از رهبران جنبش حماس تأیید شد. 


جمعه گذشته دیده بان اروپا-مدیترانه اعلام کرد، بمباران مستقیم 9 مدرسه که برای پناه دادن به هزاران آواره غزه از آغاز ماه آگوست استفاده می شد، به وسیله هواپیماهای رژیم اشغالگر را مستندسازی کرده است. این جنایت ها به تخریب آن مکان ها و شهادت نزدیک به 79 فلسطینی و مجروح شدن 143 نفر دیگر منجر شد که بیشترشان کودک و زن بودند؛ در حالی که بسیاری از آنها هنوز مفقود هستند. این آمار شامل جنایت فعلی مدرسه التابعین نمی شود.


از آغاز تجاوز به غزه، ارتش رژیم اشغالگر حدود 180 مدرسه و پناهگاه را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کرده است که برخی از آنها مدارس دولتی و برخی دیگر وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هستند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار